Kdy byla postavena nováčást hlavního nádraží

Napsal: Travelology

Věděli jste, že v Praze se nachází jedno z největších a nejrušnějších nádraží v Evropě? Ano, mluvím o Hlavním nádraží, které slouží denně tisícům cestujících z celého světa. Ale víte, kdy byla postavena jeho nová část? Pokud ne, určitě byste měli pokračovat v čtení této zajímavé informace. V této části se dozvíte vše, co potřebujete vědět o nové části Hlavního nádraží a proč je tak důležitá. Tak neváhejte a připojte se ke mně na této cestě do historie.

Kdy byla postavena nová část hlavního nádraží?

Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších dopravních uzlů v České republice. Jeho historie sahá až do druhé poloviny 19. století, kdy byla v Praze zprovozněna první železnice. V průběhu let prošlo nádraží řadou významných změn a rozšíření, jednou z nich byla i stavba nové části hlavního nádraží.

Historie hlavního nádraží v Praze

První vlak v Čechách vyjel 20. srpna 1845 z Vídně do Prahy. Toto historické okamžiky znamenalo začátek železniční dopravy v Čechách. O pět let později byla dokončena první železniční trať z Prahy do Drážďan.

Hlavní nádraží v Praze bylo otevřeno v roce 1871. V té době bylo jednou z nejmodernějších stanic v Evropě. Železniční doprava se stala stěžejním pilířem dopravy v Praze, a tak se postupně nádraží rozšiřovalo a modernizovalo.

Stavba nové části hlavního nádraží

V roce 2010 byla zahájena stavba nové části hlavního nádraží v Praze. Cílem této stavby bylo zlepšit kapacitu nádraží, zvýšit komfort cestujících a zmodernizovat technologii.

Nová část nádraží byla postavena na místě původních kolejí, které byly přesunuty do podzemí. Do této části nádraží byly umístěny nové nástupiště s moderními informačními tabulemi, restaurace, obchody, a další služby pro cestující.

Stavba nové části nádraží byla dokončena v roce 2016 a celkové náklady na tuto stavbu dosáhly 5,5 miliardy korun.

Výhody nové části hlavního nádraží

Nová část hlavního nádraží v Praze přinesla mnoho výhod pro cestující. Zvýšila se kapacita nádraží, a tak se snížila čekací doba na nástupištích. Nové informační tabule umožňují cestujícím snadnější orientaci na nádraží a rychlý přehled o aktuálních příjezdech a odjezdech vlaků.

Nová část nádraží také přinesla výrazné zlepšení v oblasti komfortu cestujících. Moderní restaurace a obchody nabízejí široký výběr jídel a nápojů, a také možnost nakoupit si potřebné zboží.

Závěr

Stavba nové části hlavního nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších projektů v oblasti dopravy v České republice. Nová část nádraží přinesla mnoho výhod pro cestující, zlepšila kapacitu nádraží a zvýšila komfort cestování.

Jak vidíme, historie hlavního nádraží v Praze sahá až do druhé poloviny 19. století, kdy byla v Praze zprovozněna první železnice. A také dnes se nádraží neustále rozvíjí a modernizuje, aby cestujícím poskytlo co nejlepší služby a pohodlí.

Často Kladené Otázky

Kdy byla postavena nová část hlavního nádraží?

Nová část hlavního nádraží v Praze byla postavena v roce 1979. Tato moderní budova nahradila původní historické nádraží z 19. století, které již nedostačovalo potřebám rostoucího města. Nová budova byla navržena architektem Josefem Dandaem a vyniká svým jedinečným a moderním designem.

Jaké jsou kapacity hlavního nádraží?

Hlavní nádraží v Praze je největší nádraží v České republice a může obsloužit až 2 000 000 cestujících za den. Nádraží má 11 nástupišť a 24 kolejí, které jsou propojeny podchody a eskalátory, aby bylo cestování co nejpohodlnější. V rámci modernizace nádraží byly také instalovány nové informační systémy a zvýšena bezpečnost cestujících.

O Autorovi

V Travelology se snažíme neustále rozšiřovat naši nabídku a přinášet našim zákazníkům nové a zajímavé zážitky. Jsme hrdí na to, že jsme již několik let po sobě získali ocenění za nejlepší cestovní agenturu v České republice.

Napsat komentář

Zjistěte, jak získat 9 100 Kč za 60 minut a zaplatit si svou příští exotickou dovolenou
Letenky nebo dovolená zdarma? Téměř!
Overlay Image